fbpx

Kaartverkoop

Kaartverkoop
Als je Doornroosje bezoekt moet je in het bezit zijn van een geldig kaartje. Op deze pagina zetten we alles nog even voor je op een rij.
Online of aan de kassa

Tickets koop je eenvoudig via deze website. Nadat je op een evenementpagina op ‘Tickets’ klikt kunt je inloggen of een nieuw account aanmaken. Vervolgens kies je de kaartsoort en de hoeveelheid en kun je afrekenen of verder winkelen. Als je hebt betaald, ontvang je een e-mail met jouw e-tickets. Deze kun je printen, of meenemen op je telefoon om bij de deur te laten scannen.

Koop je liever je kaartjes aan de kassa? Dit kan voorafgaand aan en tijdens evenementen. Aan de kassa accepteren we alleen ‘cashless’ betalingen (met pinpas of smartphone).

Een account aanmaken

Via jouw Doornroosje account kun je ten allen tijde bij je kaartjes. Eenmaal ingelogd kun je via ‘Mijn account’ je gegevens inzien en wijzigen, en je voltooide aankopen bekijken. De volgende keer dat je kaartjes koopt log je eenvoudig in met je eigen account.

Wil je binnenkort kaartjes kopen? Maak dan nu alvast een account aan.

Betaalwijzen

Bij het afrekenen van je kaartjes kun je tussen verschillende betaalwijzen kiezen. Er kan worden betaald met iDEAL, Giropay, Bancontact MisterCash, VISA of MasterCard.

Pas op met tickets via derden

Er zijn personen en websites die tickets van Doornroosje aanbieden, zonder onze instemming. Vaak zijn tickets die je via zo’n weg koopt veel duurder en wij geven geen enkele garantie voor de geldigheid van dergelijke tickets. Meer informatie over dit onderwerp vind je op de Weet Waar Je Koopt website.

De algemene voorwaarden voor aankopen via doornroosje.nl vind je hier.

Contact

Heb je moeilijkheden ondervonden met het kopen van tickets, of een andere vraag? Kijk hieronder voor de antwoorden op de veelgestelde vragen. Kom je er nog niet uit neem dan contact op via e-mail.

Vragen over kaartverkoop

Tickets koop je eenvoudig via deze website of aan de kassa (tijdens evenementen). Kaarten aan de kassa kunnen alleen met PIN worden betaald.

Bij bepaalde gelegenheden verkopen de artiesten of hun management ook kaarten via hun eigen kanalen. Bij gezamenlijke producties verkoopt de co-producerende organisatie mogelijk ook kaarten via haar kanalen. Voor sommige shows verkoopt alleen de externe organisator kaarten.

Meer informatie over het kopen van tickets vind je hier.

Doorgaans kun je voor onze evenementen maximaal 10 tickets bestellen. Dit kan per evenement afwijken.

Ga naar Mijn Account en log in. Je vind daar alle onder ‘mijn tickets’ alle geslaagde aankopen die je hebt gedaan. Soms duurt het even voordat een aankoop hier verschijnt. Bij alle evenementen in de toekomst vind je een link om de tickets opnieuw te laten sturen.

Meestal is dit op te lossen. Kijk eerst in jouw account of de aankoop daar is terug te vinden onder ‘mijn tickets’. Dat duurt soms even. Gebeurt dit niet, neem dan contact met ons op. Meld zo mogelijk de foutmelding en het transactienummer. In zeldzame gevallen gaat de communicatie tussen iDEAL en onze website fout. Dan lukt de betaling, maar de kaarten komen niet op je account. Je krijgt een e-mail met een toelichting. We storten het geld terug, maar om de kaarten te krijgen moet je de aankoop herhalen.

Na afronden van de aankoop wordt automatisch een bevestiging per e-mail verstuurd. Die komt normaliter binnen enkele minuten aan. Soms komt een e-ticket niet aan door een overvolle inbox of een spamfilter. Wat je daaraan kunt doen, hangt af van je e-mailprogramma. Soms kun je doornroosje.nl aan de vertrouwde adressen toevoegen, of vind je de e-mail terug in de map met ongewenste berichten.

Heb je een account? Log dan in op ‘Mijn account’ via deze website, hier heb je toegang tot al jouw tickets.

Aan de kassa kunnen we kaarten ook vinden op transactiecode of naam. De transactiecode vind je in de e-mail, op het bankafschrift of via ‘Mijn account’. Er kan om een identiteitsbewijs gevraagd worden.

Ja. Na aankoop is de kaart van jou, dus je mag hem ook weggeven. Doornroosje bemiddelt niet bij het doorgeven van kaarten, en is niet verantwoordelijk voor zaken die kunnen misgaan bij het doorgeven. Wij kunnen de geldigheid van een ticket dat je niet direct van ons hebt gekregen, ook niet garanderen. Houd er rekening mee dat derden je kunnen bedriegen bij het doorverkopen van tickets.

Bij sommige shows verkopen we op verzoek van de artiest alleen tickets op naam. In dat geval is het nodig dat de kaartkoper zich kan legitimeren bij binnenkomst.

De algemene regel is: als er online geen kaarten meer zijn, dan zijn ze op. Wij houden geen kaarten apart voor voorverkoop of aan de kassa. We werken ook niet met een wachtlijst.

Er zijn websites actief die tickets voor uitverkochte concerten doorverkopen voor een hogere prijs. Het gaat om tientallen niet-officiële voorverkoopadressen die kaarten opkopen, om ze vervolgens voor een hogere prijs door te verkopen. Deze tickets zijn niet alleen duurder, maar het komt ook regelmatig voor dat deze tickets uiteindelijk helemaal niet geldig zijn. Op social media worden ook regelmatig tickets aangeboden, bijvoorbeeld in Facebook-events van (uitverkochte) concerten. Hierbij is voorzichtigheid geboden! Controleer altijd goed het account van de verkoper en maak nooit zomaar geld over.

Log in op jouw account. Daar kun je jouw wachtwoord of persoonsgegevens wijzigen en je geslaagde aankopen inzien. Je kunt daar ook jouw account opheffen en jouw gegevens laten verwijderen.

Accounts die langer dan 2 jaar niet actief zijn geweest worden automatisch verwijderd. Dit doen wij in het kader van de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG).  Zo bewaren wij niet onnodig en langer dan noodzakelijk de persoonsgegevens van onze tickethouders.

Als een evenement afgelast of aanzienlijk gewijzigd wordt nadat je een kaartje hebt gekocht, dan heb je recht op restitutie. Wij sturen een e-mail naar alle online kopers en leggen de procedure uit. Als we je rekeningnummer kennen, dan wordt je geld teruggestort. Neem anders contact op. Als we een vervangende datum aanbieden, en je daar mee instemt, dan wordt je ticket omgezet. Anders krijg je het geld terug.

Dit is helaas niet mogelijk. Online aankopen zijn definitief zodra de betaalopdracht is voltooid. Wij kunnen geen tickets terugnemen. Alleen als een evenement niet doorgaat wordt een vervangende datum of terugbetaling aangeboden.

Op dit moment worden waardebonnen (zoals de Podium Cadeaukaart) niet geaccepteerd.

Helaas is het niet mogelijk om telefonisch tickets te bestellen of te reserveren.

CJP-korting is alleen verkrijgbaar voor evenementen in Doornroosje en alleen aan de kassa (open tijdens evenementen). Online kun je niet met CJP-korting kopen, omdat we je kaart en je tegoed niet kunnen controleren. De korting kan ook niet achteraf worden geclaimd.

Alle kosten zijn verwerkt in de prijzen die wij tonen. Daar komen geen extra kosten bij.

placeholder